Για τους λάτρεις της ομορφιάς και των προϊόντων αισθητικής και καλλωπισμού, δεν υπάρχει καλύτερο από το να δοκιμάζουν και να αγοράζουν όλες τις νέες κυκλοφορίες και να συγκρίνουν την ποιότητα των προϊόντων. Τι συμβαίνει, όμως, όταν τα προϊόντα τελειώνουν ή όταν συνειδητοποιούν ότι ήρθε η στιγμή να πετάξουν κάποιο που δεν έχουν χρησιμοποιήσει;
Όταν πετάτε στα σκουπίδια ένα καλλυντικό, συμβάλλει ουσιαστικά στη συσσώρευση μη ανακυκλώσιμων πλαστικών σε χώρους υγειονομικής ταφής. Κάθε χρόνο, 120 δισεκατομμύρια συσκευασίες παράγονται από την παγκόσμια βιομηχανία καλλυντικών, σύμφωνα με έκθεση της Zero Waste Europe, οι οποίες στη συνέχεια θα πρέπει να απορριφθούν. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει κανείς να σταματήσει να αγοράζει προϊόντα μακιγιάζ, αφού υπάρχουν τρόποι να έρθει σε επαφή με τη διαδικασία ανακύκλωσης.
Παρακάτω ακολουθούν μερικές πληροφορίες για την ανακύκλωση τέτοιων προϊόντων, οι οποίες προέρχονται από το πρόγραμμα ανακύκλωσης TerraCycle της Αμερικής, το οποίο ειδικεύεται σε σκληρά προς ανακύκλωση υλικά.
Η έρευνα είναι το κλειδί
Μια πιο φιλική προς το περιβάλλον συμπεριφορά μπορεί να ξεκινήσει με τις αγορές που κάνετε.
Υπάρχει μια ποικιλία διαφορετικών παραγόντων που μπορείτε να εξετάσετε: Στην Αμερική, για παράδειγμα, οι καταναλωτές μπορούν να αναζητήσουν προϊόντα με ανακυκλώσιμη / επαναχρησιμοποιούμενη συσκευασία ή εναλλακτικές λύσεις όπως πετσέτες αφαίρεσης μακιγιάζ. Μπορούν, επίσης, να αγοράσουν προϊόντα από εταιρείες που έχουν προγράμματα ανακύκλωσης.
Η MAC Cosmetics, για παράδειγμα, έχει την πρωτοβουλία Back To MAC, όπου οι πελάτες μπορούν να φέρουν έξι κραγιόν της εταιρείας για ανακύκλωση και να λάβουν ένα κραγιόν δωρεάν ως αντάλλαγμα. Η Garnier, επίσης, επιτρέπει την αποστολή των προϊόντων (με το λογότυπο TerraCycle) στην TerraCycle και για κάθε προϊόν που συλλέγεται, η μάρκα ομορφιάς δωρίζει δύο σεντ στη φιλανθρωπική οργάνωση της επιλογής του πελάτη.
Τα προϊόντα μακιγιάζ διαχωρίζονται σε ανακυκλώσιμα και μη, με τις εταιρείες καλλυντικών να έχουν ήδη ενσωματώσει πρωτοβουλίες για την προώθηση της ανακύκλωσης των προϊόντων της πρώτης κατηγορίας τους από τους καταναλωτές
Ίσως ήδη γνωρίζετε…
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η απλή ρίψη προϊόντων μακιγιάζ σε κάδους ανακύκλωσης δεν είναι αρκετή – και ίσως να μην διασφαλίζει καν ότι αυτά τα προϊόντα ανακυκλώνονται σωστά. Κάθε δήμος έχει διαφορετικές απαιτήσεις ανακύκλωσης και οι καταναλωτές θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τις δημοτικές αρχές για να μάθουν τι μπορούν να πετάξουν στον εκάστοτε κάδο.
Εκτός από τις τεχνικές λεπτομέρειες, θα πρέπει, ακόμη, να γνωρίζουμε ότι πολλά προϊόντα μακιγιάζ δεν μπορούν να ανακυκλωθούν, όπως όσα περιλαμβάνουν καθρέφτη, αντλία, απλικατέρ ή μαγνήτη και βούρτσες μακιγιάζ. Ιδιαίτερα σημαντική κίνηση, τέλος, είναι να αδειάζετε εντελώς το προϊόν πριν την απόρριψή του σε κάποιο κάδο ανακύκλωσης ή την αποστολή του σε οργανισμό ανακύκλωσης. Η κίνηση αυτή διασφαλίζει ότι οι επιβλαβείς χημικές ουσίες δεν καταλήγουν σε ροές αποβλήτων, καθώς οι εγκαταστάσεις πρέπει να αφαιρούν φυσικά ό, τι υπάρχει μέσα. Ο καλύτερος τρόπος για να καθαρίσετε το προϊόν που απομένει είναι να ξεπλύνετε τη συσκευασία και να τοποθετήσετε το περίσσευμα σε σφραγισμένο βάζο πριν το πετάξετε στα σκουπίδια, ώστε να είστε βέβαιοι ότι οι χημικές ουσίες δεν θα διαρρεύσουν από τον κάδο απορριμμάτων και θα φτάσουν στον αέρα.
Και τώρα τι;
Αφού κάνετε, λοιπόν, την έρευνά σας και καταλάβετε ποια από τα αγαπημένα σας προϊόντα δεν μπορούν να ανακυκλωθούν, μπορείτε να απευθυνθείτε σε προγράμματα ανακύκλωσης.
Τέλος, είναι σημαντικό να διατηρείτε επικοινωνία με τις αγαπημένες σας εταιρείες καλλυντικών – είτε μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είτε της σελίδας επικοινωνίας – για να τις παρακινήσετε να δημιουργήσουν πιο βιώσιμες συσκευασίες, να προσφέρουν πρωτοβουλίες ανακύκλωσης ή να συνεργαστούν με προγράμματα τρίτων. Πολλές εταιρείες, μάλιστα, παραδέχονται ότι είναι αναγκαία η άμεση αλλαγή στον τομέα αυτό, θέτοντας ως στόχο την επανασυσκευασία των προϊόντων ώστε να είναι φιλικά προς το περιβάλλον, με εταιρείες μηδενικών αποβλήτων να εισέρχονται επίσης στην αγορά. Τώρα, είναι δική μας ευθύνη να ξοδεύουμε τα χρήματά μας με σύνεση.