Στις 4 Ιουλίου νομιμοποιήθηκε η κίνηση των ηλεκτρικών σκούτερ στους δρόμους της Μεγάλης Βρετανίας στο πλαίσιο ενός προγράμματος δημόσιας χρήσης των οχημάτων. Μέχρι στιγμής, 50 δημοτικά συμβούλια έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τη φιλοξενία τέτοιων σχημάτων στις βρετανικές κοινότητες, με το Middlesborough να θεωρείται μια πιθανή τοποθεσία για την αρχική ενσωμάτωση. Τα σκούτερ θα περιορίζονται στα 15.5 μίλια ανά ώρα και θα απαγορεύεται η κίνησή τους στα πεζοδρόμια. Οι αναβάτες θα πρέπει να είναι άνω των 16 ετών και να έχουν πλήρη ή προσωρινή άδεια οδήγησης.
Η νομιμοποίηση του σχήματος δημόσιας χρήσης των e-scooters είναι μια ευκαιρία ώστε οι πόλεις να επωφεληθούν από τις αλλαγές που επέφερε το lockdown λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού στις μετακινήσεις, ωστόσο η ενσωμάτωσή τους στην καθημερινότητα των πόλεων επιφέρει αρκετές προκλήσεις. Ανάμεσα σε αυτές είναι ο κίνδυνος άναρχης στάθμευσης των σκούτερ στα πεζοδρόμια και μια πιθανή σύγχυση για το γεγονός ότι τα ιδιωτικά σκούτερ – αν και είναι ευρέως διαθέσιμα στην αγορά – παραμένουν παράνομα στον δημόσιο χώρο.
Νέοι τρόποι μετακίνησης
Οι εταιρείες πίσω από τα ηλεκτρικά σκούτερ μπορούν να επωφεληθούν από τις αλλαγές στις μετακινήσεις που επέφερε η καραντίνα, κατά τη διάρκεια της οποίας παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στο περπάτημα και το ποδήλατο. Έτσι, ένας οικονομικός και βιώσιμος τρόπος μετακίνησης στην πόλη όπως το ηλεκτρικό σκούτερ μπορεί να μπει στο παιχνίδι και να αλλάξει τα δεδομένα, ως συμπληρωματική μετακίνηση στο περπάτημα, το ποδήλατο και τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Με όριο ταχύτητας τα 15.5 μίλια ανά ώρα, απαγόρευση κίνησης στα πεζοδρόμια, όριο ηλικίας άνω των 16 ετών και απαίτηση κατοχής άδειας οδήγησης, τα ηλεκτρικά σκούτερ κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Μεγάλης Βρετανίας
Σε πόλεις όπως η Λισαβόνα, μάλιστα, τα ηλεκτρικά σκούτερ έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή ως ένας γρήγορος και οικονομικός τρόπος εξερεύνησης της πόλης. Στο Παρίσι παρατηρήθηκε σημαντική προτίμηση στα ηλεκτρικά σκούτερ δημόσιας χρήσης το 2018, λόγω της προσβασιμότητας και του χαμηλού περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος σε σύγκριση με άλλα μέσα μετακίνησης.
Προτεραιότητα η ασφάλεια
Ατυχήματα ή ακόμα και θάνατοι που έχουν σημειωθεί από τη χρήση ηλεκτρικών σκούτερ έχουν εγείρει αρκετές ανησυχίες γύρω από την ασφάλειά τους. Λόγω της ξαφνικής αύξησης της δημοτικότητάς τους στη Γαλλία, μάλιστα, η κυβέρνηση επέβαλε αυστηρότερους κανόνες σχετικά με τη χρήση τους, όπως ο περιορισμός στην ταχύτητα, το ελάχιστο όριο ηλικίας του αναβάτη και η απαγόρευση χρήσης τους στα πεζοδρόμια.
Επιπλέον, η προϋπόθεση κατοχής άδειας οδήγησης στους χρήστες των σκούτερ μπορεί να προκαλέσει ζητήματα όσον αφορά στο ποιος είναι ικανός να τα οδηγήσει. Εφόσον, λοιπόν, η Βρετανία εισήγαγε δοκιμαστικά για ένα χρόνο τη χρήση των ηλεκτρικών σκούτερ στην καθημερινότητα των πολιτών, οι προϋποθέσεις χρήσης και η σχετική νομοθεσία μπορεί σύντομα να τροποποιηθεί προκειμένου να διευκολύνει την αξιοποίηση ενός οικονομικού, εύκολου και περιβαλλοντικά φιλικού μέσου μεταφοράς στην πόλη.